Aktualności

Mammografia w Główczycach 28.06.2018r.

Drukuj

mammografia2018

Seminarium: polsko-norweska współpraca w zielonych technologiach

Drukuj

Na prośbę Departamentu Współpracy Ekonomicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych przekazujemy informację, iż w ramach wizyty podsekretarza stanu w MSZ RP, Pana Marka Magierowskiego w Norwegii, na 7 czerwca 2018 r. (czwartek) zaplanowane zostało w Oslo seminarium dot. polsko-norweskiej współpracy w zielonych technologiach (m.in. efektywność energetyczna, utylizacja i recykling odpadów, uzdatnianie wody i jej oszczędne zużycie, bioenergia). 

Seminarium będzie nie tylko okazją do zaprezentowania opracowanych przez biorące udział w wizycie spółki/instytuty badawcze technologii, ale również szansą na zapoznanie się z możliwościami uczestnictwa w projektach finansowanych przez fundusz Innovation Norway (informacja dot. kolejnej edycji funduszy norweskich w Polsce dostępna jest tutaj). Ponadto, program pobytu zakłada realizację wizyt studyjnych w NILU Technology Park in Kjeller oraz Norsk Energi (tbc), a także spotkań w ratuszu Oslo/ewentualnie innego miasta norweskiego.
Rejestracja osób zainteresowanych udziałem w seminarium prowadzona jest za pośrednictwem formularza dostępnego pod następującym linkiem: https://goo.gl/forms/yiWm4GA6RoejrSeV2
Nieprzekraczalny termin przekazywania zgłoszeń to 21 maja 2018 r. (poniedziałek), ponieważ liczba miejsc jest ograniczona; o zakwalifikowaniu do uczestnictwa w wizycie decyduje kolejność zgłoszeń. Z tego względu a także z uwagi na fakt, iż wcześniejsze zgłoszenie istotnie zwiększa szanse na przyciągnięcie zainteresowania większej liczby norweskich podmiotów, uprzejmie prosimy o przekazywanie zgłoszeń jak najszybciej.

Zasady udziału:
Zapewniamy bezpłatny udział we wszystkich elementach programu wymienionego powyżej, a także przejazdy pomiędzy poszczególnymi punktami programu wizyty oraz przejazd z/na lotnisko pod warunkiem wybrania rekomendowanego przez nas połączenia (6 czerwca wylot z Warszawy do Oslo rejsem LOT o 16.50, przylot o 18.50 na lotnisko Oslo Gardermoen; 8 czerwca powrót z Oslo do Warszawy– LOT o 19.40, przylot na lotnisko Okęcie o 21.40).
Przedstawiciele polskich firm/instytutów badawczych dokonują rezerwacji biletów lotniczych, a także pokrywają koszty przelotów oraz pobytu (w tym zakwaterowania) we własnym zakresie.
Zastrzegamy sobie prawo nieprzyjęcia zgłoszenia w przypadku, gdy profil działalności podmiotu w istotnej mierze odbiega od tematyki seminarium, co tym samym utrudniałoby realizację celów wizyty dla przedstawicieli innych polskich przedsiębiorstw/instytutów badawczych.
Językiem roboczym spotkań będzie angielski. Podczas seminarium przewidziane są prezentacje dot. technologii opracowanych przez polskie przedsiębiorstwa/instytuty badawcze uczestniczące w wydarzeniu. Czas na 1 prezentację uzależniony będzie od całkowitej liczby podmiotów reprezentowanych przez stronę polską, jednak w przybliżeniu będzie to 5-10 min. Dłuższe rozmowy z potencjalnymi norweskimi partnerami będzie można jednak przeprowadzić podczas sesji B2B.
Jeżeli mają Państwo zidentyfikowane podmioty norweskie, które mogłyby być zainteresowane współpracą z Państwa spółką/instytutem badawczym, istnieje możliwość podania nazw tych podmiotów w w/w formularzu, a nasza placówka w Oslo wystąpi do nich o zorganizowanie specjalnego spotkania dla Państwa. Podejmiemy maksymalne starania w celu umówienia spotkań z podmiotami norweskimi wymienionymi przez Państwa, jednak nie możemy zagwarantować, iż wszystkie spotkania uda się zorganizować.

W razie dodatkowych pytań możliwy kontakt z pracownikiem departamentu panem Tomaszem Jamrozem (e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , tel: +48 22 523 7994).


Szkolenie: ubój zwierząt gospodarczych

Drukuj

inspekcja weterynaryjna szkolenie ubojow zwierzat 170518

Forum Przedsiębiorstw 2018

Drukuj

 

logo1Ruszyła rekrutacja na Forum Przedsiębiorstw 2018

Komentarze ekspertów do bieżącej sytuacji gospodarczej, ciekawe panele dyskusyjne, praktyczne warsztaty a przede wszystkim przekazanie przedsiębiorcom aktualnej wiedzy, nowych trendów oraz informacji niezbędnych w codziennej działalności to oferta Forum Przedsiębiorstw – imprezy gospodarczej organizowanej już po raz trzynasty przez Agencję Rozwoju Pomorza. Tegoroczna edycja odbędzie się 30 maja w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni. Udział jest bezpłatny
Agencja Rozwoju Pomorza właśnie uruchomiła rejestrację on-line poprzez stronę www.forumprzedsiebiorstw.pl. Rosnące zainteresowanie firm udziałem w tym wydarzeniu zachęca nas do podnoszenia poziomu merytorycznego i motywuje do wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom uczestników. Konferencja poza treściami merytorycznymi, możliwością pracy warsztatowej stwarza też przestrzeń do wymiany doświadczeń. Jest również inspiracją i szansę zainteresowania się różnymi aspektami prowadzenia biznesu, które czasem w codziennej pracy schodzą na dalszy plan, choćby z braku czasu. Potwierdzeniem atrakcyjności imprezy jest fakt, iż co roku przyciąga ona ponad 300 przedstawicieli głównie mikro, małych i średnich firm – mówi Katarzyna Laskowska – Kierownik Działu Rozwoju Przedsiębiorczości.
Co w programie ?
Sesja plenarna i panel dyskusyjny
Tegoroczne Forum rozpocznie się wystąpieniami 3 ekspertów. Aktualne wydarzenia gospodarcze oraz ocenę ich wpływu na działalność MŚP skomentuje Główny Analityk Rynków Finansowych Raiffeisen Bank Polska SA. Wpływ inwestycji zagranicznych na Pomorzu na rozwój pomorskich MŚP przedstawi z-ca dyrektora inicjatywy Invest In Pomerania. Jako ostatni, z tematem - Jak stale zwiększać swoją skuteczność w biznesie i przy tym nie zwariować? – praktyczne rady dla Ciebie i Twojego zespołu wystąpi Greg Albrecht – doradca, mówca i inwestor. Ta część zakończy się panelem dyskusyjnym z udziałem Macieja Grabskiego- prezesa Olivia Business Centre, Natalii Bogdan – prezes zarządu agencji rekrutacyjnej Jobhouse, współwłaścicielki Hotelu Spa Wieniawa oraz współwłaściciela firmy Silny@Salamon z Gdyni, produkującej nowoczesne rozwiązania w zakresie pakowania, zamykania i zabezpieczania produktów.

Networking
Podczas godzinnej przerwy networkingowej, w przestrzeni zaaranżowanej do rozmów biznesowych, przy dobrej kawie uczestnicy Forum będą mieli okazję do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz skorzystania z bezpłatnych konsultacji w tematyce działalności eksportowej oraz w zakresie możliwości pozyskania funduszy europejskich na rozwój działalności przedsiębiorstw. Ponadto Raiffeisen Bank zaprosi uczestników na loterię wizytówkową.

Bloki tematyczne: Współpraca, Eksport, Finanse
Po przerwie, w ramach trzech bloków: Finase, Eksport, Współpraca zaplanowano łącznie 8 prezentacji. Tematyka wystąpień w bloku Finanse dotyczyć będzie zarządzania spływem należności handlowych, strategii zarządzania zasobami w firmie nie tylko finansowymi oraz Split Payment (mechanizm podzielonej płatności w rozliczeniach z kontrahentami). W bloku Eksport uczestnicy będą mogli wysłuchać prelekcji na temat Jak przygotować się do zawarcia kontraktu handlowego z partnerem zagranicznym, na czym polega ryzyko walutowe oraz kwestii związanych z ochroną własności intelektualnej przy prowadzeniu działalności na rynkach międzynarodowych. W obszarze Współpraca poruszone zostaną kwestie kooperacji małych i średnich firm z korporacjami, a także budowania zespołów wielopokoleniowych w MŚP.
Tegoroczne Forum zostanie wzbogacone o nowe treści dzięki Partnerom strategicznym i wspierającym specjalistycznej wiedzy i ofertą dla firm tj., Raiffeisen Bank Polska SA., Olivia Business Centre, JWP Rzecznicy Patentowi oraz Studio Komunikacji, Rozwoju i Zmiany.

forum-plakat-WYBRANY-OTWARTY-A2

 

Komunikat o zagrożeniu upraw roślin

Drukuj

 

komunikat o zagrozeniu upraw roslin3 170518

 

komunikat o zagrozeniu upraw roslin2 170518

 

komunikat o zagrozeniu upraw roslin1 170518

 

komunikat o zagrozeniu upraw roslin 090518

III Targi Pracy w Słupsku

Drukuj

Plakat na III Targi 002

Informacja

 

UWAGA !!! ZAGROŻENIE ASF!!!

Drukuj

Informacja - PDF

Zasady BIOASEKURACJI - PDF

Rusza kolejna edycja Funduszu Inicjatyw Obywatelskich

Drukuj

Prawie 60 milionów zł otrzymają organizacje pozarządowe w ramach kolejnej edycji Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich w 2018 r. Ruszający dzisiaj konkurs ofert to szansa na rozwój społeczności lokalnych i oddolnych inicjatyw społecznych. Wysokość dotacji wynosi od 20 tys. do miliona zł, w zależności od Priorytetu. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich (FIO) to rządowy program dotacyjny dla organizacji non-profit. Jego celem jest zwiększenie zaangażowania obywateli i organizacji pozarządowych w życie publiczne.

Do udziału w Programie zaproszone są podmioty takie jak:

- organizacje pozarządowe,

- parafie i domy zakonne prowadzące działalność pożytku publicznego,

- stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego,

- spółdzielnie socjalne,

- spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością,

- kluby sportowe działające na zasadach non profit.

czytaj dalej... - PDF

 

Ogłoszenie o konkursie - PDF

Materiał informacyjny - PDF

Regulamin - PDF

Zaproszenie na spotkanie - PDF

Program spotkania - PDF

Formularz zgłoszeniowy na spotkanie - PDF

Szczegółowe informacje na temat FIO będzie można uzyskać do 29 marca br. pod numerem telefonu 785-682-200, od poniedziałku do piątku, w godz. 10:00 – 15:00 lub na stronie internetowej fio.niw.gov.pl.

Wiadomości

bip  glowczyce SIP     

                         

logo GAZ SYSTEM         brenna        partnerstwo